Dragracing

Yes i helgen blev det coola bilar och häftiga motorer!! I like! Men det var inte det bästa med dagen, utan att min bil blev överhättad. jaja jag vet det låter inte så kul och jag vet det är typiskt att det händer mig! 

Det började så här: När vi gled in på parkeringen i min svarta pärla så kollade folk konstigt åt vårt håll..först förstog jag inte varför men sedan upptäckte jag att det välde fram rök ur motorhuven ( väldigt pinsamt tycket jag efter som vi var på dragracing..FINA BILAR you know!)  Folk började fråga, peka och till och med skratta. Men när jag äntligen hade parkerat så var det inge problem, så vi gick runt i området och kollade på super snygga bilar, luktade på bränt gummi, åt hamburgare och upplevde en väldigt häftig föreställning med killar som gjorde akrobatik på motorcycklar som bara åkte på bakhjulet...as läckert!!!

När vi hade varit där i 3 timmar började vi känna oss lite små sega så vi begav oss hemåt...Men såklart började en röd varnings lampa blinka och visade att motorn var överhättad, så vi stannade till vid vägkanten och öppnade motorhuven...det bolmade ur rök!!! Jag som är en ganska lugn och sansad person kunde bara reagera på ett sätt, börja srika och överreagera
 " HÄMTA VATTEN BILEN KANSKE EXPLODERAR...HALLÅ VI KANSKE INTE KOMMER HEM!! DEN KOKAR"    
Jaa men riktigt så farligt var det inte...vi hade som tur var stannat på en väldigt bra plats nära en fors så jag skickade iväg Bea med en petflaska som hon fyllde med vatten och som jag sedan hällde i kylaren..och det gick i flera liter vill jag lova :P

Men jag vågade inte riktigt köra bilen så vi stod där vid vägkanten fyra snygga hjälplösa tjejer med en motorhuv öppen med bolmande rök ;)  Du kan ju bara tänka dig hur många killar som åkte förbi och skrek med en öl i handen..OMG! Men ingen stannade..vi stod säkert där i ca. 30min och till slut kom det en bil med fyra killar och stannade. Det var verkligen rätt killar som stannade, dom kunde allt om bilar + att dom var super trevliga. Dom stod nerböjda över motorn i säkert en timme och fixade och trixade. Slutresultatet blev en sladd kopplad från batteriet (som satt under baksätet) fram till motorn där det satt två fläktar. Helt otroligt vilka superkillar!!! Inge pengar ville dom ha heller..bara våra telefonnummer hahah :P

vilken dag, men sånt händer mig ganska ofta, alltså pinsamma saker så om du vill ha skoj häng med mig, bara förra helgen blev jag själv tvättad i biltvätten på grund av en bortglömd antenn men det är en annan historia ;P haha 



           Min pärla                     Green is my color

See yaa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0