Bli blodgivare!

Heej bloggen :)
Igår gjorde jag en mycket god gärning, jag var och gav blod på blodcentralen. Det var inte första gången jag gav blod, har gjort det fem ggr tidigare men det var ett tag sedan jag sist jag gjorde det.
Det gör inte speciellt ont att ge blod, eller jag tycker att sticket kanske gör lite ont men det går ju över på bara några sekunder :P Sedan efter att man har tappats på ca.4dl blod (max 4,5dl) så kan man bli väldigt trött och lite yr, men det brukar gå över på ett dygn.



Så nu tycker jag att ni också ska bli blodgivare! Det finns många positiva saker med att bli en blodgivare:

1. Man gör en god gärning. (den största och absolut bästa anledningen)
2. En blodgiver får ta tester på bldvärde, syfilis,HTLV I+II,hepatit B och hepatit C, så du får på så sätt en gratis hälsokontroll.
3. Man får gratis fika (OBS!! Väldigt goda mackor!)
4. Man får 50kr att handla för ( fast på utvalda butiker t.ex. Martins, H&M, Ica m.m.)

Om ni fortfarande är nyfikna och har frågor gå då in på www.geblod.nu !


Kommentarer
Postat av: Jenny

Aaawww...du vet verkligen hur man övertalar en hårdhudad skeptiker *snyft ;)

2009-02-27 @ 14:08:41
URL: http://penpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0