Dead man walking

Är en av de bästa filmerna som gjorts enligt mig! Har sett den ett antal ggr tidigare men nu var det en evighet sedan jag såg den sist så jag bestämde mig för att beställa den från internet.
Filmen handlar om en nunna som är med och stöttar en mördare som är dömd till döden. Hon empatiserar med både mördaren och hans offers familjer, kan det bli svårare?
Här kommer ett klipp ur filmen och jag måste varna känsliga tittare för obehagliga inslag!
Denna film är baserad på en verklig händelse! Hur känner ni, är ni för eller emot dödsstraff?
Jag har många funderingar om just detta och det jag har kommit fram till är..ingenting, vem har rätten att bestämma vem som ska dö?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0