Hotad av en psykopat!

Okej nu börjar jag bli smått frustrerad och faktiskt lite rädd. Sedan fem år tillbaka har jag haft efter mig en kille på internet som skrivit elaka hotbrev och gett ut min mejladress till äckliga snuskgubbar!

Det hela började när jag gick i åttan och var medlem på lunarstorm (en tönt sajt som säkert många känner till), en kille addade mig på msn därfrån och började prata med mig. Jag tyckte redan första början när han skrev till mig att han verkade konstig och obehaglig, för han skrev om massa elaka saker han gjort mot andra tjejer genom internet. Så självklart tog jag bort honom!
Efter att jag gjort det fick jag ett långt hotbrev där det stod bla. jag citerar.

"Jag hoppas någon av dina vänner dör i en snar framtid, så du får känna på
lite jävla sorg du också."

Jag blev väldigt upprörd över det men jag gjorde ingenting åt det. Nu efter fem års tid håller han fortfarande på!
Igår kväll blev jag addad av en tjej som sa att hon/han kände igen mig från en språkresa, så naturligtvis tackade jag ja. Men direkt efter det började hon/han skriva elaka saker och jag fick reda på att det var han igen! Nu har jag bestämt mig för att polisanmäla detta för att han har hållit på så här i 5 år nu!
Jag tycker att det här är fruktansvärt att det finns människor som detta, men polisen kan inte göra så mycket åt det för lagen!
Rent praktiskt kan polisen spåra de skyldiga genom att alla datorer har ett unikt ip-nummer som kan letas upp. Men som lagen är skriven idag så skyddas brottslingarna eftersom polisen enligt lag inte får söka information på det här sättet om inte brottet kan ge fängelsestraff. Det gör att bland annat mobbning, hot och förtal är vardagsmat på nätet!
Så vad ska man göra när man har en psykopat efter sig på nätet?



Kommentarer
Postat av: Bengis

Heeelt galet! Bra att anmäla idioten....det finns för många sjuka j**la.

2009-09-23 @ 21:47:05
URL: http://malocc.blogg.se/
Postat av: Emelie

Gud va hemskt! du kanske borde byta mail? eller nått.. fy va läskigt...

2009-09-23 @ 22:27:46
URL: http://emeliegerzina.blogg.se/
Postat av: Julia

Jaa det är helt sjukt! jo jag har gjort det :S

2009-09-24 @ 21:08:52
URL: http://fjuniiis.blogg.se/
Postat av: Cissie

Hej Jullan, här kommer lillmoster o Göran. Du kan kontakta internetleverantören och höra dig för om de kan hjälpa dig. Många kramar från oss alla.

2009-11-26 @ 21:25:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0