Vikarie på ett dagis

Ja ett av mina extrajobb är som vikarie på ett dagis här i haga :P Måste säga att jag lär mig väldigt mycket och det är faktiskt riktigt kul..det finns så många underbara barn..så många olika personligheter :D

Det händer mycket roliga och tokiga saker, idag fick jag en bit tuggad falukorv i pannan och förstås så kunde ingen av barnen hålla sig för skratt och inte heller jag så vi skarttade så länge att vi alla var tokröda i ansiktet..haha ;P
En annan rolig sak är att det finns ett killgäng som kallar sig "dom stora och coola killarna" och för att vara "cool" så måste man ha häng så att man kan se kallingarna, ha håret lite snett åt sidan (typ snelugg) och det absolut viktigaste...brottas med andra killar. Om du har alla dessa saker så är du coooool!

Men att vara dagisfröken är inte alltid en dans på rosor det är oxå mycket skrik och tårar och oftast inträffar det när dom bråkar om t.ex. leksaker, kritor, gungor m.m.



Det är kul och vara vikarie på ett dagis men jag skulle inte kunna jobba med det på heltid, men jag respekterar dom som gör det och förstår varför dom tycker det är så underbart...Barnen är ju trots allt vår framtid! :D

Kommentarer
Postat av: Bengan

Gaaaaah! Jag vill oxå vara en av de coola killarna!!! Turligt nog så vet jag efter detta exakt hur jag ska bete mig.. ;) Hoppas allt e bra annars! kram kram

2009-03-24 @ 22:32:25
URL: http://malocc.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag hoppas att jag får se dig följa dessa regler snart :P haha

2009-03-25 @ 16:00:37
URL: http://fjuniiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0