En kväll som slutade på ett helt annat sätt en väntat!

Snacka om crazy kväll!! Var på väg till en Halloween fest för alla Au pairer i Annapolis. Jag skulle åka dit själv och på vägen hämta upp en annan Au pair som jag inte hade träffat förut. Var lite orolig för jag aldrig kört dit och vägarna är så konstiga.

Resan började bra men sedan såg jag att min karta (på datorn) hade visat fel så jag hamnade på några små vägar och visste inte var jag var. Jag ringde min LCC och den andra Au pairen och dom försökte tilsammans hjälpa mig så gott dom kunde men tillslut så åkte jag in på en parkering i närheten för att försöka lista ut var jag var.
När min LCC sedan ringde mig igen för att försöka ge mig vägvisningar genom telefonen, då händer det som inte får hända bilen vill inte starta! Alla lampor blinkar, alla varningslampor lyser och bilen gör konstiga läten. Jag kunde inte ens stänga av bilen! Den hade PAJJAt!!! Jag som försökt hålla in tårarna,oron och paniken över att jag nästan var två timmar sen och vilse var nu också utan en fungerande BIL!! Självklart efter som jag är en crybaby börjar mina ögon nu likna niagarafallen!
Så jag sitter nu i min bil och storbölar i min maskerad dräkt (jag är utklädd till Athena) alltså lång böljande klänning med massor av gulddetaljer och smycken. Rätt komiskt!
Efter 10min svänger en annan bil in på parkeringen för att vända och då ser jag en möjlighet så jag går ut ur min bil och försöker sansat och lugnt gå fram till den andra bilen och be om hjälp. Sansat jaja jag kan nästan inte prata för att jag är så ledsen.
Men när mannen i bilen ser mig så vill han genast hjälpa mig och han försöker även lugna ner mig. När jag väl är hyfsat lugn så ringer min LCC och hon får prata med mannen. Mannen ger min LCC en vägbeskriving till oss och sedan väntade han med mig på parkeringen tills min LCC kom! Hur snällt var inte det!
Hahaha snacka om räddaren i nöden och jag i värsta klänningen!!!
Vill även påpeka att det faktiskt är typiskt att det händer mig!
Btw jag ska lägga upp lite bilder på hur jag såg ut så snart som möjligt :P

Kommentarer
Postat av: jenny

Ja Julia, det händer BARA dig:P Jag fattar inte varför men så är det bara. Man gud vad bra att allt ordnade sig:D Hoppas du hade kul igår och lägg upp mycket bilder så man får se hur du såg ut.

2009-10-26 @ 07:57:23
URL: http://penpen.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha shit :) lät som att du hade en galen kväll :) bra att de löste sig:)

2009-10-26 @ 10:21:29
URL: http://emeliegerzina.blogg.se/
Postat av: Mamma

Älskade Julia,

Det är dags att införskaffa en Wayfinder:. Skönt att allt gick bra till slut.

Kram Mamma

2009-10-26 @ 13:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0