Grekiska


Sorry att jag inte skrivit på ett tag men jag har haft fullt upp med att plugga till mitt fysikprov som jag hade idag..tror provet gick riktigt bra :D

Igår var jag på min första lektion i Grekiska på Medborgarskolan. Det var riktigt kul fast jättesvårt titta bara på bilden jag har lagt upp. Bilden visar de grekiska alfabetet och som ni ser finns det vissa bokstäver som liknar några i det svenska, men olyckligt vis så utalas de ina likadant :S  Hej på grekiska låter som ja på svenska, det har jag lärt mig på första lektionen och hur man stavar till mitt namn :D

jaja men nu tänker jag gå och ta en apelsin så vi hörs byebye :P

Kommentarer
Postat av: Jenny

I am SOOOO impressed that you finally updated your blogg!! Vilket du lovade mig skulle ske mycket oftare nu när den är tillfixad.... sååå....Make it happen!! ^_^

2009-02-21 @ 14:49:34
URL: http://penpen.blogg.se/
Postat av: Liz Devrer Wallin

Bra start Julia! Nu har du inga fritidsproblem längre:-) Har några länkar med "uttal" om du vill ha: Kram

2009-02-21 @ 16:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0