Systembolaget SUGER!!!

Ja mina vänner nu har jag varit med om en kränkande upplevelse! Som ni kanske vet så ska min lillasyster Bea ta studenten nu på fredag och alla i familjen har mycket att göra, så mamma ber mig att gå till systemet ( För jag är ju 20år nu) och köpa 2 boxar med vitt vin, 2 med rött, 1  rosevin och 6st flaskor moserande vin.

Ni förstår säkert att jag inte kan bära allt detta själv så jag tar med mig Bea som har tid och ber henne hjälpa mig. Väl inne på systemet när vi hämtat allt och stått i kö i 5min så är vi vid kassan, Jag visar mitt legg och ska till att betala när hon i kassa vill se Bea legg oxå!

Jag förklarar för kassörskan att det är jag som ska köpa allt och Bea bara hjälpte mig och bära och då säger hon att jag tyvär inte får köpa nått för att Bea hade hjälpt mig att bära vinet till kassan...

Jag  - VA??? Du skojjar med mig?

Kassörskan- Nej,  man får inte ha en minderåring som bärhjälp.

Jag - Alltså du sjojjar? Och vart står det?

Kassörskan - Det står inte men det är så! Vill du att jag hämtar Chefen?

Jag - JAA!!

Chefen- Hej , vad är problemet?

( Jag berättar allt igen)

Jag - Men jag ska köpa åt mina föräldrar som inte hade tid, det är till studentmottagningen! Min syster tar studenten på
fredag! Jag är 20år jag ska kunna köpa på systemet!

Kassörkan+ Chefen - Ja men då skulle du ha tagit en vagn och sedan bett din syster om bärhjälp när du hade betalat!

Jag- Men om jag lämmnar det här nu och går in i affären igen själv med vagn och köper allt medans min syster står utanför och väntar, är det okej då?

Kassörskan+ Chefen - eeeehh..jhh...Nej!

Jag - Men vad menar ni nu att jag är en langare och får inte köpa nått här på systembolaget?

Kassörskan+ Chefen-   Nej, det är inget personligt, du får ta med dina föräldrar och köpa det istället!
 
Sedan gick jag!!! Vilka Idioter hur tänker dom! Imorgon ska jag gå dit med min pappa och prata, för jag har då aldrig varit med om nå mer kränkande! Jag är 20år!!! Hur kan dom göra så???? Jag ska inte behöva ta med mig min pappa!!!!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja, det är helt sjukt! System är helt korrupt...

2009-06-11 @ 08:24:13
URL: http://penpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0